OŠ "Branko Radičević" Lugavčina

  • Povećaj veličinu teksta
  • Podrazumevana veličina teksta
  • Smanji veličinu teksta

Produženi boravak

El. pošta Štampa PDF

produzeniRastemo u Lugavčini, u ulici Borisa Kidriča b b, na prvom spratu u divnoj učionici, koju smo pažljivo opremali po brojnim dečjim predlozima, brinući o bezbednosti, estetici i prijatnoj atmosferi. Naš prostor liči na porodični dom, pa se naša deca u njemu prijatno i sigurno osećaju. Svetao je i prostran, ispunjen zanimljivim igračkama pomoću kojih saznajemo i igramo se. Radimo domaće zadatke i uz pomoć učiteljice ispunjavamo sve naše obaveze. U velikom dvorištu naše škole igramo košarku i fudbal, pravimo kućice za lutke, a kada padne sneg, i Sneška Belića. Kada su dani topli, napolju i ručamo, slikamo i stvaramo.

Cilj našeg rada u produženom boravku, sa učenicima prvog i drugog razreda, oduvek je bio rad na pronalaženju najboljih načina da detinjstvo bude što zanimljivije i punije, sigurnije i toplije, stabilna podrška za dalji život i napredak. Učenicima je besplatno obezbeđena užina i ručak, pa je punijeg stomaka sve lakše :-) !

Zajedno se dogovaramo o pravilima koja su smislena, deca brzo shvataju da smo svi različiti i da često možemo želeti drugačije stvari, ali da se moramo dogovarati da bismo svi bili zadovoljni. Pravila u čijem smo smišljanju zajedno učestvovali i pravila koja razumemo, radije poštujemo, razvijamo odgovornost i toleranciju. Pokušavamo da razumemo svoje želje i potrebe, kao i želje i potrebe drugog – onda nam se sukob ne čini više tako strašan.

Ohrabrujemo decu da sami stvaraju na svoj način. Pokušavamo da na njihovim delima vidimo sve ono što nam govore da su naslikali ili napravili i ne ispravljamo ih.

Pored domaćih zadataka i pomoći u usvajanju novog gradiva, igra je osnovni, svakodnevni element našeg rada sa decom. Kroz kreativnu igru deca usvajaju razna znanja, upoznaju sebe i druge, istražuju, zamišljaju, razvijaju se i dobro se zabavljaju. Pored slobodne igre u kojoj dete samo odredi temu koja se može razvijati u raznim pravcima, ono doživljava svoju ulogu u grupi i zadovoljava svoje potrebe. Igra može biti dramska i pozorišna, komunikacijska i interakcijska i razni njeni modaliteti mogu se preneti na sve aspekte dečjeg iskustva i dnevnog ritma, čime se ostvaruju brojni ciljevi.

Dopada nam se kako zvuči nešto potpuno novo, što do sada nismo razumeli. To nas motiviše za dalja saznanja.

SLIKE   

PORTFOLIO PRODUŽENOG BORAVKA